bismillah

بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

Selasa, 26 Januari 2016

How to be Anti Plagiarism

Many students with their consciousness or with their unconsciousness do plagiarism. They always cheat they assignment to they friend or in fact they cheat while in the exam, that is an act of plagiarism that already exist in our educational system. They are people with no responsibility. How could we allow they do the wrong way. This behaviour can make student lazy and do not creative and further they do not become independent thinkerHence, actually there are many ways to become anti plagiarism.
First, students must do their duty by themselves.
 They must aware about what the duty is about. Some student try to find out or try to understand about they duty with further action such they open their book again or search in the internet to expose and make sense toward the case of assignment itselfTo do its, students just keep in mind what they duty about, do not cheating from the book or the internet to do the duty. Even every students have different way to do their duty. For example there is student who do her duty by look to the example that she finds on the book or internet, or there is student whose reads at the example first and she keeps in mind what the duty is about and try to do her duty as well as she remembers or in fact there is student that compile the first and the second method. About every method is well as long as they do the homework by themselves.
Second, student must do their assignment even that is an essay, homework, exam, or quiz. That is exercise to enable students to have their own opinion of course base on the fact that is exist. As Einstein says that education is to train the mind. This way is good in order the students costume their habit to be confident to their opinion and their ability in every subject that is studied by them. Students who do their duty by themselves will habitually convey their opinion freely and confidently. This way is good to create student that active and creative to their thought especially to their study, they will have much critical thinking than the student who accustom plagiarism. This way encourage student to be more understand about what they studied are and of course they have to aware about it. 
Last but not least, to be anti plagiarism students have to carefully about what they studied is. Not only just understand but also the students must have deep pay attention to the subject in order to not to do any mistake in conveying their opinion. For  example the student never have deep understanding about the material but he tries to convey it and finally there is a word that exactly same to the word that professional convey without preceded by his name or the resource, it could be called a plagiarism. This case explain that if the student’s fault to convey their opinion it could be they judged as a plagiarism too. So be aware about this. 
In conclusion, to be anti plagiarism is not exactly difficult as we think. The students need to be confident about their own opinion. The first they need to be habitually to do their duty by themselves, they do it by their own opinion and try to understand about they duty. Second they must be anti plagiarism in all their duty such as their examination, homework even about essay, paper, quiz, etc. And the last to be plagiarism they should be carefully about their quotation in order to avoid plagiarism action. The more student to be own master the more they to be active, creative and critical thinking.

being beautiful with your mind :) 
Actually this was my material that I had been made for meet the need of Writing in Professional Contexts subjects's assignment. This material was presented  for National Seminar Simulation. I really love this article because I do agree about this case, plagiarism creeping our mind. And say no o plagiarism, we should be believe to our best ability instead.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar